Generellt om extensions

Håret till våra extensions kommer från Asien.

Är du osäker på vilken färg du ska välja kan du mejla en bild på ditt hår till support@hairlicious.se. Där får du hjälp av våra experter att hitta rätt nyans för dig.

Hairlicious extensions är gjorda av äkta hår och beter sig således som äkta hår gör. Detta betyder att färgen på dina extensions inte alltid är exakt likadan och ibland kan skilja sig från produktbilderna. 

Vi rekommenderar att du har minst tio centimeter av friskt, starkt hår. Detta för att kunna göra en fin förvandling med en så bra övergång som möjligt från ditt eget hår till ditt nya löshår.

Det beror på ditt eget utgångsläge, vilken metod du väljer och vad du vill ha för resultat. Du hittar en rekommenderad mängd av paket på varje produktsida. 

Hållbarheten på ditt löshår varierar beroende på hur du själv skött om ditt löshår. Hairicious extensions kan hålla i flera år med rätt skötsel. Vi rekommenderar att du sätter om en permanent förlängning inom 6-8 veckor. Detta för att det egna håret ej ska växa ut för långt.  

Det finns borttagningsmedel att beställa under Tillbehör Extensions. Känner du dig osäker på om du klarar av att göra det på egen hand så rekommenderar vi dig att ta hjälp av en frisör.

Alla extensions innebär visst slitage, det kan dock vara minimalt om produkten sätts in och tas ut på rätt sätt samt sköts korrekt.

Sköta om extensions

Vi rekommenderar att du alltid använder Hairlicious egna hårvårdsprodukter som är framtagna för just löshår. Med Hairlicious hårvårdsprodukter kan du vara säker på att du ger håret allt det behöver. Kom ihåg att ditt löshår kräver lite extra kärlek för att hålla sig fint så länge som möjligt.

Ja, vårt äkta löshår kan du styla precis som vanligt hår. Kom dock ihåg att alltid använda värmeskydd och att inte utsätta håret för mer än 180 grader!

Vi rekommenderar inte att du färgbehandlar löshåret. Det beror på att löshåret redan är färgbehandlat. Vi kan inte garantera att du får ett önskat eller lyckat resultat efter ytterligare behandling. Väljer du ändå att göra detta sker det på egen risk och all garanti förfaller. Med färgbehandling avses färgbomb, nyansering, toning, colormask, henna, silverschampo, blekning, färg och liknande.  

Nej. Eftersom vätskan som används vid permanent är för stark för löshåret rekommenderar vi inte att du permanentar håret. Väljer man att ändå göra det sker det på egen risk och all garanti förfaller.  

Håret bör inte komma i kontakt med salt- eller klorvatten. Om du vill bada i salt- eller klorvatten rekommenderar badmössa för att skydda håret. Att basta med tejphår rekommenderas inte, då värmen kan göra så att tejpen lossnar. Ska du bada bastu med extensions rekommenderar vi att du flätar det egna håret innan bastubadet och att du återfuktar håret med en inpackning vid tvätt efteråt. 

Ja, det kan det. Därför ska du alltid använda ett UV-skydd innan du exponerar löshåret för stark sol. Undvik kontakt med solkräm och liknande produkter då det kan missfärga löshåret. 

Om håret inte sitter som det ska kan det bero på en rad olika faktorer. Den vanligaste orsaken är att insättningen är felaktigt gjord. Exempel på andra bidragande faktorer är: olämpliga hårvårdsprodukter, om du färgbehandlat håret eller om du t.ex. badat bastu.  

Har du gjort förlängningen på en salong rekommenderar vi att du kontaktar dem i första hand. Har du gjort förlängningen själv eller med hjälp av en vän ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Betalning, leverans och garanti

Vi erbjuder kortbetalning, Swish, Klarna Direktbetalning, Klarna Delbetalning och Klarna Faktura för privatpersoner. Företagskunder kan använda kortbetalning och företagsfaktura. 

Om du har en rabattkod skriver eller kopierar du in den i kassan. Efter att du klickat på ”Har du en rabattkod?” kan du skriva in koden och bekräfta den igenom att klicka på pilen. Om rabatten inte tillämpas ber vi dig att dubbelkolla rabattkodens villkor.  

Det kan ta upp till 30 minuter innan orderbekräftelsen kommer fram till din mejl. Kolla också igenom eventuella kampanj- och skräpmappar i din e-post klient. Om du inte fått en orderbekräftelse under dagen och du använt rätt mejladress ber vi dig att kontakta kundtjänsten så hjälper vi dig vidare. 

Vi kan hjälpa dig makulera din order om lagret inte har påbörjat hanteringen av den. Vänligen maila vår kundtjänst inom angivna öppettider så ser vi om beställningen kan makuleras.  

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra genomförda beställningar. Vänligen maila oss så kollar vi om beställningen kan makuleras istället, så att du kan lägga en ny beställning. 

Vi kan inte ändra adress eller mejladress i efterhand. 

Leveransen skickas inom 5 arbetsdagar.

Hairlicious äkta hår är noga utvalt och kvalitetstestat för att du ska känna dig trygg när du handlar av oss. Därför har vi också garanti på alla våra extensions. För hår i Premiumkvalitet gäller 5 månader. Garantin täcker att håret inte blir ovanligt tovigt och frissigt. Viss självfall kan förekomma då vi enbart använder oss av äkta hår. Slitage på grund av styling med värmeverktyg och felaktig skötsel täcks inte av garantin då detta alltid gör skada på både dina extensions och ditt egna hår.

Garanti för själva isättningen av extensions står ansvarig frisör/frisörsalong för.

Som regel har du tre års reklamationsrätt från inköpstidpunkten. Garantitid för produkter med begränsad hållbarhet, vilket inkluderar hårförlängningar, är dock betydligt kortare. Reklamationer kan därför enbart godkännas inom respektive garantitid från det att du mottagit din vara.Skulle du upptäcka något fel på produkten eller har något klagomål är det viktigt att du kontaktar Hairlicious kundtjänst så fort som möjligt efter du har tagit emot din vara.